Luistelukoulu/harrastajat

LUISTELUKOULU

Luistelukoulussa opitaan leikin avulla luistelun perustaitoja. Koulutettujen ohjaajien opastuksella  harjoitellaan viikoittain uusia taitoja hymy huulessa ja pilke silmäkulmassa.

Luistelukoulussa (LK) on kolme ryhmää: Pisarat (pienimmät aloittelijat),  Lumihiutaleet (isommat aloittelijat ja jonkin verran luistelleet) ja Jäätaiturit (jatkavat luistelijat).

Pienimpien lasten vanhemmat ovat tervetulleita jäälle auttamaan omaa lastaan, luistimet jalassa. Kengät jalassa jäälle ei saa tulla.

Luistelukouluryhmistä on mahdollista siirtyä taitojen kartuttua Taitoluistelukouluun. Ohjaajat seuraavat, milloin lapsi on siihen valmis. Tärkeintä on, että ryhmä on lapselle sopivan haastava, jotta motivaatio säilyy. Kannattaa jutella ohjaajan kanssa.

Koulujen loma-aikoina luistelukoulu on tauolla. Joskus voi seurasta riippumattomista syistä tulla harjoitusten peruutuksia. Seura ei ole velvollinen tarjoamaan korvaavaa jäävuoroa. Näistä tiedotetaan aina erikseen sähköpostitse.

HUOM!! Luistelukoululaisilla kypärä on pakollinen! Lapsen (etu)nimi selkeästi kypärän etuosaan.

Suomen taitoluisteluliitto vaatii nykyään kaikille luistelijoille lisenssin, myös heille, joilla on oma vakuutus. Luisteluseura ilmoittaa luistelijat Suomisporttiin. Kotiin tulee jokaiselle sähköposti-ilmoitus, kun lisenssi on rekisteröity.
Vahingon sattuessa toimintaohjeet löytyvät www.stll.fi/luistelijalle/lisenssit/tapaturman-sattuessa.

Luistelukoululaisen infopakett

TAITOLUISTELUKOULU (TLK)

Taitoluistelukouluun siirrytään luistelukouluryhmistä. Tavoitteena on kehittää jo opittuja perusluistelutaitoja. Ryhmässä vahvistetaan jo opittuja perusluistelutaitoja sekä opetellaan ensimmäisiä hyppyjä ja piruetteja.  Harjoittelu on leikinomaista ja tavoitteena on herättää lapsissa pysyvä innostus taitoluisteluun ja mahdollisesti siirtyä Tintit-kilparyhmään (nuoremmat), Taitajat-sarjan kilpailijaksi (vanhemmat) tai muodostelmaluisteluun.

Luistelukoulusta siirtyneille suosittelemme aluksi kypärää, muuten se ei ole tässä ryhmässä pakollinen.

AIKUISTEN JA NUORTEN HARRASTAJARYHMÄ

A&N harrastajaryhmässä luistelua tarjotaan kerran viikossa Best hall -areenalla. Kurssin pituus vaihtelee Best hall -areenan kauden mukaan.

Ryhmässä harjoitellaan taitoluistelun perusteita, mm. perusluistelua, kaaria, piruetteja, askeleita ja helpoimpia hyppyjä. Alkutaitoja ei vaadita. Osallistujilla tulee oma taitoluistelun kattava tapaturmavakuutus.

MUODOSTELMALUISTELUN HARRASTAJARYHMÄ

Harrastajaryhmä harjoittelee kerran viikossa jäähallissa. Mikäli luistelukouluun tulee paljon osallistujia siirtyy vuoro Best hall -areenaan.

Kaikissa ryhmissä on kausimaksu maksettava kokonaan, vaikka lopettaisi kesken kauden.